Zanatska, kulturna i turistička razmena u Temišvaru

Print Friendly

U Temišvaru u četvrtak počinje trodnevni etno-sajam na kojem učestvuju i predstavnici kikindske opštine. Ovo je tek deo IPA projekta „Zaštita kulturnog nasleđa“ koji zajednički realizuju Opština Kikinda i Zapadni univerzitet iz Temišvara.

Etno sajam biće prodajnog karaktera, a zanatlije iz naše opštine i iz Uzdina izlagaće u Poslovnom centru Privredne komore županije Timiš – kaže Saša Tanackov, sekretar Sekretarijata za lokalno ekomonski razvoj i turizam.

Na etno sajmu učestvuju: Olgica Arađanski koja proizvodi ukrasne sveće, sapundžijska radnja “Zeljković” sa sapunima od kozijeg mleka, radnja “Maca Papučarica” i njena vlasnica Mirna Rackov koja se bavi proizvodnjom opanaka, a na zahtev Rumuna, na Sajmu će svoje proizvode – lisnate sireve i proizvode od mleka, predstaviti i “Mokrin mlek”. Predstavnici Uzdina, u kojem je većinsko stanovništvo rumunsko, predstaviće se kulturnom baštinom, ručnim radovima i slikama naive.

Saša Tanackov, sekretar Sekretarijata za lokalno-ekonomski razvoj i turizam opštine Kikinda

Saša Tanackov, sekretar Sekretarijata za lokalno-ekonomski razvoj i turizam opštine Kikinda

U petak će na Sajmu nastupiti i članovi Akademskog društva za negovanje muzike “Gusle”, a cilj je predstavljanje tradicije koju ovo društvo održava.

“Gusle” nisu nepoznate u Temišvaru i već godinama postoji intezivna saradnja sa Savezom Srba u Rumuniji. Ovim projektom saradnja će biti proširena i na rumunske institucije. Otvarnjem graničnog prelaza Kikinda je dobila novu šansu, jer postaje gravitacioni centar za pogranična mesta sa rumunske strane granice koja su okrenuta ka Kikindi kao najvećem gradu u regionu. S druge strane, srpska zajednica koja živi u Rumuniji i ima 18.000 pripadnika uglavnom je koncentrisana u Županiji Timiš. Kikinda kao grad koji se nalazi na samoj granici može da im pruži sve što će doprineti očuvanju kulture i tradicije – dodaje Tanackov.

Projekat “Zaštita kulturnog nasleđa” ima više segmenata i do sada su se učesnici bavili istraživačkim i naučnim radom. Ono što su naredni koraci jeste pretakanje onog što je urađeno u turistički proizvod.

Sledi izrada turističke mape Banata na kojoj će Kikinda i okolina imati značajno mesto. Vlasnici rumunskih turističkih agencija i turističi vodiči biće upoznati sa našom turističkom ponudom u kojoj će poseban osvrt imati etno karakter – napominje naš sagovornik.
Manifestacija “Dani ludaje” su najprepoznatljiviji brend i zaštitni znak naše opštine što nam otvara mogućnost da promovišemo mlin Suvaču, mamuta, tradicionalnu hranu i pića, etno kuće kojih je malo sa rumunske strane. Svi detalji naći će se u objedinjenoj turističkoj ponudi koja će doprineti boljem informisanju rumunskih državljana. Ponude će biti usklađene sa sve zastupljenijim vikend-turizmom. Naši susedi treba da nam budu ciljna grupa koju ćemo ugostiti tokom vikenda.

Zajednički projekat s Rumunima vredan je nešto više od 300.000 evra, a učešće lokalne samouprave je oko 33.000 evra.

dnevnik.rs | A. Đuran